.::.Tooth Fairy.::.

Sunday 10 April 2011

.::. SIKAP ORANG KITA.::.

patutnya sekarang ini aku stdy law sebab esok de kuiz..tp tbe2 ak tergerak hati nak tulis something mang ak x bape puas ati sekarang nie...nk dijadikan cerita laa kan...ari nie kelas ak abz lambat..so perut nie jgn ckp laa kn tahap lapa yeer itu..hanya tuhan dan aku jerk laa yg tahu...huhuhuhuhu...pas blik dri klas masuk balik blik n trus tukar baju n wat laa pape yg patut(paam sendiri laa kn)...then ak dpt msg dari cik ain syu yang dier da tolong order kn nasi tok ak....

ok fine..thx ain sbb memahami perut ku yg sudah kencorong ini...


tunggu punya tunggu akhir yer nasik ak pon siap....




then...............


waaaaaaaa................


terkejut ak kejap....


dalam ati ak berkata2.....
 

" inikah nasi yer???? mane ayam dier...ckit nk mampus...nie nk konplain nie...x puas ati ak..."


then mulaa laa kejadian ak dgn pakcik cafe....

aku: " pakcik nape ayam nie ckit sgt??" ( dgn nada yang x bape nk puas ati)

pkck cafe: " mcm nie laa slalu yer.."

aku: "mane ade..slalu bungkus xde laa ckit mcm nie...."

pkck cafe: "kamu nk ayam yg bape inggit punya...ckp cpat...nnti pakcik suroh dowg buat..."

aku: " sy nk tmbh ayam nie...bkn nk yg lain...ckit giler kot..daa laa byar mahal..x padan dgn harga laa pkck.."

pkck: (sambil kuis2 lauk aku) da2 suro dowg tambah aym..."

aku: "okey" (dengan senang ati yer aku g tambah ayam)



moral of the story: customer always right yer pakcik cafe....


xde laa ak bkn nk complain sgt pasal makan nie..tp ari nie mang ak x puas ati giler kot dgn peniaga kedai makan sekarang ( nak2 cafe kt kolej ak nie)

makanan dier biase jerk..tp mahal nk mati...harga yang sme ak ley dpt ag byk dri uh..nie mang ckit giler...

ak order nasi goreng ayam kunyit...tp ak dapat mcm nasi goreng sayur kunyit...ayam yer de 5 letul yg dipotong halus2...sape yg puas ati macam uh..lau kowg pon same kan....

lau nk untung sgt dalam berniaga uh wat laa elok2...

nie laa masyarakat melayu kte skrg nie...nk untung nk kaye cpat then menginaya orang lain...mcm ner laa mereka2 nie nk maju ek....



p/s: pada pakcik cafe yg x puas ati dgn tindakan ak nie....maaf laa yerk..ari nie sy mang terlalu lapaa..so mang saje cri point laa tok sy mara...n sy nk nasihat kn kt pakcik cafe duit uh x dibawa ke mati laa..so byk2 kn laa sedekah yerk..x rugi pon lau jd pemurah ckit.... (bg nasihat kt pakcik nie mcm dier bce jerk) hahahaha

No comments:

Post a Comment