.::.Tooth Fairy.::.

Tuesday 22 November 2011

SIFAT ORANG KITA

assalamualaikum..
ya allah..bersawang sungguh blog ak nie di laman sesawang...
hehehe
nampak sangat laa aku da lama tak updated post..
bukan merajuk bukan malas..
cume tak ade kesempatan yang fixed tok menulis...
idea pulak makin kering...
kadang-kadang tu ase nak menulis..tapi mase tak ade...
ini pon bawak lappy mase g kelas..waktu gap baru laa de mase nk tulis blog.
tu sebab boring tak tau nak buat per tok satu jam sengah nie..

berbalik entry pasal aku nak tulis nie...
aku nak cerita pasal kedekut...
ada dua jenis kedekut...
1. kedekut TJ
2. kedekut JMT

'kedekut TJ" yang aku maksud kan nie kedekut tangkai jering..
kedekut yang mang tahap paling kritikal laa kan...
xde sape dapat ubah melainkan dirinya sendiri...
bukan nak cakap laa kan..
kedekut TJ nie...sampai nak beli barang tok diri sendiri pon susah...
kite senang nampak owg yang jenis kedekut TJ nie bile kita duduk satu rumah atau satu blik dengan dier (hostel laa senang cakap)..
dier akan buat barang kita macam barang dier..tapi barang dier dier tak bagi kita gune...
bagi aku..orang macam nie xpatut duduk dengan orang lain laa kan...

kedekut jenis yang kedua ialah 'kedekut JMT' iaitu kedekut jimat...
kedekut jimat nie macam kalkulatif laa...
means dier berbelanje jugak..tp ade limit laa...
kire macam dier gaji tok sebulan tuh...
akan caver makan dier or sume skali sampai laa ujung bulan..
kedekut jenis nie..dier boley nak duduk dengan orang lain berbanding dengan kedekut TJ td..

so..korang2 yang pernah duduk asrama uh pernah x jumpe orang sebegini...
aku nie jenis tidak pernah berkira bab2 makan or shopping..
tp bile seseorang uh daa mula berkira dengan aku jangan tanya kenapa aku boley jadi 10kali berkira dengan dier....
bagi aku buat baik tu berpada-pada laa..jangan laa sampai orang yang kedekut ini memanipulasi kan kehidupan korang yang sempurna itu...


sekian..
wasalam,,,


p/s= aku tidak tuju kan pada sesiapa..just nk kongsi cerita...tp pada yang terasa uh harap maaf laa yerk..bawak2 laa berubah..siapa mkn cili dier laa terasa pedas...hehehe...

No comments:

Post a Comment