.::.Tooth Fairy.::.

Wednesday 1 August 2012

BULAN RAMDHAN BULAN MULIA

Salam semua..
semoga korang yang baca nie dalam keadaan sihat..kalau tak sihat mcam mane korang ley on9 kn..
macam mana dengan puase korang??
penuh atau ada yang dah berlopong..kalau yang perempuan uh aku tau la kenapa..
tapi kalau lelaki dah berlopong uh aku mcm pelik sikit..melainkan yang betul2 sakit..tu boleh dimaafkan..

bila bulan puasa menjelang jerk..kenangan lama terimbas kembali..
saat arwah abah masih ada..bila pukul tiga petang setiap hari aku akan ikut abah pergi pasar beli barang basah..
balik dari pasar abah yang masak makanan untuk berbuka..sebab mak sibuk siapkan tempahan kuih raya..

tapi sejak abah dah tak ada..mak yang ambik alih tugas tuh..aku pulak sejak daa besar panjang nie..gantikan mak buat kuih raya pulak..

masa kecik2 dulu kalau dapat berpuasa penuh satu hari abang dengan kakak janji nak bagi rm1 setiap ari..sebulan kalau penuh bg rm50..janji xde lopong..
mase uh budak2 kan..dpat wet banyak jerk trus penuh pose..hehehhee
macam uh laa anak2 sedara aku skrg nie...trick yang same mak ayah dowg bg..
mcm aku jugak,,, weee :P

orang lain yang ada kampung dpat laa merasa pasang pelita men mercun sume time puase nie..tapi aku tak pernah pon..
puasa dan raya kat bandar jb nie bukan ley pasang pelita dengan men mercun..
so mang xde laa kenangan macam orang lain..

makanan wajib time bulan pose yang aku mesti cari kt jb nie adalah murtabak singapore..

nie laa rupa murtabak singapore..

terliurkan...haa nie laa unik yer johor..
makanan yang xde kat negeri len..
kalau minuman pulak AIR KATIRA..

air katira abu bakaq..yang pling femes kt johor

sepanjang aku blaja kt kedah..mang time bulan pose kt sane aku cri air katira...tapi x jumpe pon..
rupenya baru aku tahu kt johor jerk ada air katira nie...
rasanya mang hurmmpphh...sedaapppp...
kalau korang datang pose kt johor jangan lupe beli...


p/s: daa 2 taun pose aku penuh..taun nie nak penuh lagi...insyaallah...baju raya daa siap..kaler same dengan en.mamat...suke2.. :)




No comments:

Post a Comment