.::.Tooth Fairy.::.

Thursday 2 February 2012

Baksis oh Baksis

assalammualaikum sume...
dah lama aku tak menulis kat sini...
memang aku agak bz dengan final exam dan program terdekat
alhamdulillah sume berjalan dengan lancar sekali..
walau banyak rintangan dan cabaran tapi kali nie aku puas hati sangat2 sebab aku ade pengalaman baru..

BAKSIS atau nama panjang yer bakti siswa..
program juga adalah program perintis aku terhadap rakan muda UUM
ini laa program pertama aku yang buat aku sayang kan rakan muda sampai ke saat ini...

bermula dari baksis Kuala Kedah, Tanjung Karang, dan yang terbaru Negeri Sembilan dan Johor..
untuk baksis yang terbaru ini aku diberi taanggungjawab untuk memegang jawatan timbalan pengarah..
bermacam-macam hal aku alami sepanjang program ini

dari program ini aku tahu apa itu kawan dan kerjasama...
tanpa kerjasama dari pelbagai pihak..
program ini tidak akan terlaksana dengan berjaya..
pahit manis bersama tetap terasa walaupon hanya 10 hari bersama...

itu belum masuk gelaran time baksis lagi...
" lembu, kambing, meja, kerusi patah, cempedak, bibir, babak"
dan macam2 lagi gelaran sepanjang baksis berlangsung..

dari tidak mengenali hati budi masing-masing..
sekarang dapat bergurau senda dan bertukar-tukar pendapat sesama sendiri...
setiap peserta ada kelebihan dan kekurangan masing2...
itu yang melengkapkan sesuatu program...

siyesly..kenangan bersama mereka merupakan kenangan yang x dapat dilupakan sampai bile2..
kami menangis, ketawa, bermasam muka, merajuk, mengutuk bersama-sama...
semoga ikatan yang terjalin antara peserta tidak akan luput ditelan zaman...

p/s: xsangka waktu baksis nie aku menang pertandingan karaoke....hahahahaha....malu kejap...@__@

No comments:

Post a Comment