.::.Tooth Fairy.::.

Saturday 3 March 2012

hari mengundi datang lagi..

assalamualaikum...
setiap 2 sem mesti bende nie akan datang...
hari mengundi untuk jadi MPP..
aku sendiri pon tak pasti laa kenapa ramai mahasiswa-mahasiswi nie berebut-rebut nak jadi MPP
hebat sangatkah jawatan itu...
seriusly bagi diri aku sendiri aku tak nak jadi MPP sejak azali lagi..
mang tak pernah terlintas langsung nak pegang jawatan yang tinggi dalam sesuatu komuniti nie..
tapi tak tau kenapa segelintir pelajar sanggup menjatuhkan maruah orang lain semata-mata untuk berada diatas..
perlukah perbuatan tidak bermoral itu berlaku..
bukankah setiap orang mempunyai kelebihan dan kekurang sendiri..jadi tak perlu rase yer nak menjatuhkan imej seseorang tu..
tarik undi dengan cara yang bersih sudah laa..itu lagi baik dri hanya membuat propa yang hebat tapi tak mampu laksanakan apa yang dijanji kn..

satu lagi yang aku perasan laa MPP dekat Uni aku nie...bukan nak mengutuk atau apa...tapi nie adalah hakikat yang sebenar..pernah laa sekali aku berkerjasama dengan MPP...
ya aku akui segelintir mereka membuat kerja..tp segelintir lagi?? hanya tahu berkata-kata hebat tapi tidak tahu membuat sebarang kerja pon..macam mana mereka nie boley terpilih?? salah student atau propa mereka sewaktu meraih undi terlalu hebat sampai ramai yang terpengaruh??

maaf sekali lagi kalau terasa...bukan nak mengutuk atau mengaibkan...tapi bende nie nampak kelemahan sesebuah organisasi...tak dinafikan sesebuah organisasi itu akan mengalami masalah...tapi bagaimana kita uruskan masalah itu yang penting supaya orang luar tidak akan nampak kelemahan kita..

pencalonan MPP bagi aku tidak hanya kepandaian sahaja yang dipilih tapi perlu mencari mereka yang tahu laksana kan tugas yang diamanahkan dengan baik...
tak nak nanti timbul kembali isu MPP tidak buat kerja atau sebagainya..
sebagai badan wakil pelajar...sesiapa pon yang mentadbir dan diberi amanah harus bertanggungjawab sepunuhnya atas amanah yang diberikan..jangan sekadar mahu nampak gah dimata orang tapi sebaliknya tidak seperti itu...
jangan pergunakan kepercayaan orang lain kearah yang salah...gunakan laa kepercayaan orang itu sebagai satu batu loncatan untuk kamu semua jadi pemimpin yang hebat suatu hari nanti..

so...
diharapkan MPP kali nie ubah laa presepsi pelajar UniUtama nie supaya tidak terus hilang kepercayaan pada kalian...
maaf sekali lagi kalau entry aku nie wat mane2 pihak rase tersinggung..niat hanya ingin menegur..aku pon bukan laa perfect sangat...sama-sama lah kita menegur antara satu sama lain kan..
ok??
peace no war.. 

sekian wasalam..



p/s: de gak member aku yang jadi MPP..jangan terase ek..hehehhehe...komen la lau de yang xkene..hehehe

No comments:

Post a Comment